نقل ارومیه هما سردرد میگرن را درمان می کند

همیشه نقل ارومیه هما یک محصول غذایی است که از میوه درخت کاکائو (Theobroma cacao) تهیه می شود.

شکلات خام و فرآوری نشده طعم تلخ و خشکی دارد، اما شکلاتی که تخمیر، خشک و برشته شده و مقداری شکر و خامه به آن اضافه شده است، طعمی الهی دارد.

مردم در سرتاسر جهان از طعم بد شکلات به تنهایی و در انواع غذاها لذت می برند. بیش از نیمی از کل شکلات مصرفی ما از کشورهای غرب آفریقا، عمدتاً غنا و ساحل عاج تهیه می شود.

نقل از میوه درخت کاکائو گرفته می شود که منحصراً در آب و هوای گرمسیری رشد می کند. درخت کاکائو بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است، اما با توجه به کتاب «تاریخ واقعی شکلات (در برگه جدید باز می شود).

نقل

توسط سوفی دی کو و مایکل دی کو (تیمز و هادسون، 2013). امروزه غنا، ساحل عاج، نیجریه، اندونزی و برزیل حدود 80 درصد از تولید کاکائو در جهان را تشکیل می دهند.

طبق اطلس جهانی شکلات (در برگه جدید باز می شود) درختان کاکائو میوه هایی به اندازه و شکل یک توپ فوتبال می دهند. این توت ها یا غلاف های توده دار پر از 50 دانه ترش یا لوبیا هستند که با پالپ سفید پوشانده شده اند.

غلاف ها با دست برداشت می شوند و برای حذف دانه های کاکائو باز می شوند و سپس در سینی های سرپوشیده قرار می گیرند و برای چند روز تخمیر می شوند. پس از تخمیر، لوبیاها را باز می کنند و می گذارند تا خشک شوند.

سپس دانه‌ها را به کارخانه شکلات‌سازی می‌برند و در آنجا تمیز می‌کنند و زباله‌ها را از بین می‌برند. لوبیاها در فرهای بزرگ و چرخان برشته می شوند.

تفت دادن طعم را از بین می برد و لوبیاها را از پوست آنها خارج می کند. لوبیاهای برشته به داخل دستگاه برنج می روند که لوبیاها را می شکافد و پوسته آن را جدا می کند.

قسمت باقی مانده از لوبیا را نوک می نامند و آن تکه ای است که تبدیل به شکلات خوراکی می شود.

نوک ها زیر یک سری غلتک آسیاب می شوند تا خمیر غلیظی به نام مشروب شکلاتی ایجاد شود. پام ویلیامز، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق انجمن صنعت شکلات خوب (بازشده در برگه جدید) (FCIA) و گفت.