گردنبند طبی نرم عامل خفگی پیرمرد 96 ساله در مرند

گردنبند طبی نرم که یقه گردنی نیز نامیده می شوند، در نوع خود ابزارهای پزشکی ارتوپدی هستند که امکان بی حرکتی جزئی یا کامل ستون فقرات گردنی و سر را در موقعیت صحیح در صورت ضایعات مهره های گردنی و تورتیکولی عضلانی فراهم می کنند.

درجه بی حرکتی آنها بسته به آسیب شناسی ساختارهای گردن متفاوت است و همانطور که اوقات فراغت و ذهنیت افراد تکامل می یابد، تمرینات ورزشی بیشتر و بیشتر فشرده شده است و با افزایش آسیب ها در پزشکی ورزشی (در مورد ورزشکاران آماتور و حرفه ای) همراه است، بنابراین ستون فقرات مستقیماً تحت تأثیر این افزایش قرار می گیرد.

ورزش های مربوطه: تصادفات «ورزشی» خانگی نقش بسیار مهمی در تصادفات با آسیب ستون فقرات دارند: تمرین ترامپولین، غواصی در استخری با کف کوچک، پرش از رودخانه، بازی در امواج («شورشکنی»).

در زمینه صرفاً ورزشی، آسیب ها مربوط به ورزش های رزمی یا هنرهای رزمی مانند بوکس، کاراته، تکواندو، جودو و کشتی یونانی-رومی است.

گردنبند طبی نرم

این در برخی از ورزش های تیمی مانند راگبی و هاکی نیز صادق است و ورزش های موتوری مانند موتور کراس و ورزش های موتوری، ورزش های سوارکاری و ورزش های شدید نیز بر ستون فقرات گردنی فشار وارد می کنند.

در نهایت، قایقرانان، غواصان، ترامپولینیست ها، ژیمناست های کف، اسکی بازان و سایر دوچرخه سواران نیز به ویژه در معرض دید قرار می گیرند.

دلایل اصلی: برخی از نگه داشتن ها، موقعیت های اشغال شده و زمین خوردن به ویژه برای ستون فقرات گردنی آسیب زا هستند، مانند تکل های تاخیری (سر که به شدت به قسمت بالایی بازیکن دیگر در راگبی ضربه می زند).

خشونت ضربات مکرر نیز مسئول آسیب های ستون فقرات است.

اجازه دهید مثال معمولی از بوکسوری را نقل کنیم که ضربه شدیدی دریافت می کند نه لزوماً در ناحیه پشت گردن، بلکه باعث چرخش سریع و ناگهانی سر و ایجاد انقباض عضلانی دردناک می شود. شرایط آب و هوایی و ماهیت زمین نیز نقش مهمی در بروز آسیب های گردن دارد.