پد بهداشتی لدورا که خاصیت ضد التهابی دارد

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که پد بهداشتی لدورا مورد استفاده 38.1 درصد از زنان شهری و 7.2 درصد از زنان در مناطق روستایی در بورکینافاسو است.

بسته به برند و مدل نوار بهداشتی یکبار مصرف، از مواد مختلفی استفاده می شود:

محصولات با منشاء طبیعی مشتق شده از چوب؛

محصولات مصنوعی از نوع پلی اولفین؛

سوپرجاذب (SAP).

ماهیت مواد، فرآیندهای شیمیایی آنها (سفید کردن، پلیمریزاسیون، پیوند) و محصولات مورد استفاده برای این تبدیل می تواند مشکل ساز باشد.

وجود بقایای مواد سمی؟

پس از یک نظرسنجی در سال 2016 از 60 میلیون مصرف کننده که به وجود باقی مانده مواد سمی در نوارهای بهداشتی و تامپون اشاره کرد، از ANSES خواسته شد تا ایمنی محصولات حفاظتی را ارزیابی کند. این آژانس اولین گزارش کارشناسی جمعی را در سال 2016 منتشر کرد، سپس نسخه اصلاح شده آن را در سال 2019 منتشر کرد.

پد بهداشتی لدورا

آژانس در برخی از حوله ها آثار مختلفی از مواد را ذکر کرد:

  • بوتیل فنیل متیل پروپیال یا BMHCA (Lilial®)،
  • هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAHs)
  • آفت کش ها (گلیفوسیت)
  • لیندان،
  • هگزا کلروبنزن،
  • کوینتوزن،
  • دینوکتیل فتالات (DnOP).

این مواد می توانند به عنوان مختل کننده غدد درون ریز عمل کنند با این حال، آژانس می‌خواهد با تصریح اینکه برای این مواد، هیچ آستانه سلامتی تجاوز نمی‌کند، اطمینان‌بخش باشد.

با این حال، این سوال در مورد اثر تجمعی و اثر کوکتل وجود دارد، زیرا در زندگی روزمره ما (غذا، آب، هوا، محصولات آرایشی و بهداشتی و غیره)، ما در معرض بسیاری از مواد هستیم.

نوار بهداشتی قابل شستشو

در مواجهه با کدورت ترکیب نوارهای بهداشتی معمولی و میزان ضایعاتی که آنها تولید می کنند، زنان بیشتر و بیشتر به دنبال راه حل های زیست محیطی و سالم برای دوره های خود هستند.

نوار بهداشتی قابل شست و شو یکی از جایگزین های «ضایع صفر» آن است از همان اصل حوله کلاسیک استفاده می کند با این تفاوت که از پارچه ساخته شده است و بنابراین قابل شستشو و استفاده مجدد در ماشین لباسشویی است.

طول عمر آنها بسته به دفعات شستشو بین 3 تا 5 سال است.