تشکر ویژه فیل از بیل مکانیکی ایرانی که سوژه شد

انواع خاصی از کارهای خاکی که نیاز به یک بیل مکانیکی ایرانی دارد.

به عنوان مثال، حفر گودال، ترانشه، کانال، برنامه ریزی سطح سایت یا بارگذاری بیش از حد مصالح ساختمانی، و همچنین مقدار خاک مورد انتظار خاکبرداری شده و شرایط خاک در محل، کاربرد بیل مکانیکی با تجهیزات کاری خاص، زیرانداز و نوع درایو تجهیزات کاری را تعیین می کند.

برای انجام انواع عملیات خاکی ممکن، بیل مکانیکی در طرح های مختلف تولید می شود.

آنها را می توان به دو گروه بزرگ تقسیم کرد: تک سطلی و چند سطلی.

بیل مکانیکی تک سطلی (که گاهی به آنها بیل مکانیکی چرخه ای نیز گفته می شود) کلیه عملیات حفر خاک، جابجایی و تخلیه آن به صورت متوالی و چرخه ای انجام می شود: ابتدا سطل را از خاک پر می کنند.

بیل

سپس سطل بارگذاری شده را می چرخانند، در پایان در نوبت، خاک از سطل تخلیه می شود (به زباله دان یا وسایل نقلیه) و در نهایت سطل خالی را برای بارگیری به موقعیت اولیه برمی گردانیم. سپس این چرخه عملیات تکرار می شود.

بیل مکانیکی سطلی (که به آن بیل مکانیکی پیوسته نیز گفته می شود) کلیه کارهای حفاری، جابجایی و تخلیه خاک را به طور همزمان انجام می دهند.

در حالی که برخی از سطل ها یا چاقوها در حال بریدن خاک هستند، برخی دیگر آن را حرکت می دهند و برخی دیگر در حال تخلیه آن هستند.

در طول کار این ماشین ها هیچ چرخه تکراری مشخصی از عملیات کار وجود ندارد.

با این حال، بیل مکانیکی های نوع سطلی به دلیل تطبیق پذیری بیشتر، در ساخت و ساز بیشتر از بیل های چند سطلی گسترش یافته اند.

تطبیق پذیری توانایی یک بیل مکانیکی برای انجام انواع عملیات خاکی از ساخت ترانشه ها، گودال ها، کانال ها و پایان دادن به خاکریزها و سدها و همچنین بارگیری و تخلیه است.

البته بیل مکانیکی می تواند همه این کارها را فقط با کمک تجهیزات مختلف کاری قابل تعویض انجام دهد.